Andreas Sandström

Crossfit, universitetsstudier, kost, träningstips, tankar och idéer om livet samt annat skitsnack.

CrossFit Games Open 23.1 är här!

Kategori: Allmänt

Och där var 23.1 släppt! Kul! 
 
Kan vi börja med att prata om chocken över att Dave Castro släpper ledtråd igen!? En tradition inom communitiet och enligt mig skönt att ha tillbaka den typen av hype. Ledtrådarna är såklart omöjliga, det är hela poängen, men de gör dig lite extra pirrig för du vet att det nu är dags! Kul att se! 
 
23.1
Själva workouten är en repat från Open 2014!
Alltså, 23.1 är samma som 14.4!
Workouten går till såhär:
AMRAP 14
60 Cal row
50 Toes to Bar
40 Wall Balls
30 Cleans 61/43 kg
20 Ring Muscle ups
 
Du ska göra så många varv som möjligt på 14 minuter. 
Majoriteten av alla som kommer testa denna gör inte ett helt varv, utan man fastnar på Ring muscle upsen, om man ens hinner dit. Det är tufft. Jag kommer själv vara nöjd att ens hinna till momentet med ringarna. Det är mitt mål, att ha nuddat ringarna. 
 
Vad tycker jag om workouten?
Det är ren jävla fitness! Jag älskar detta testet! Det kräver kapacitet, skill och bra jädra motor. Att göra 30 cleans på 61 kg efter att ha matat iväg, 60 cal row, 50 toes to bars och 40 wall balls är tungt, framförallt när tiden är knapp. Det blir kul men även väldigt intressant hur folk kommer att prestera på denna workout. 
 
Jag kör ikväll (fredag) tillsammans med resten av alla på Garaget CrossFit! Återkommer med fler reflektioner efteråt
 
Lycka till allihopa!
/Andreas Sandström
 
Kommentera inlägget här: