Andreas Sandström

Crossfit, universitetsstudier, kost, träningstips, tankar och idéer om livet samt annat skitsnack.

16.3 is in the boooooooks! Lets seperate!

Kategori: Allmänt, Crossfit, Open, Tävling

Natten till fredag satt jag uppe och såg Dave Castro, "the director of the CrossFit Games",  berätta för världen att det är dags att visa vad ni kan när det kommer till Muscle ups! Alla som deltar i Open har väntat på att Dave ska testa oss på Muscle ups men jag tror få förväntade sig att det skulle vara Bar muscle ups. Många förväntade sig nog att det skulle komma i ringar.

Personligen blev detta en fördel för mig, då jag inte helt bemästrat Muscle ups i ringar men kan göra en del i en rigg! Så när jag satt där klockan 2 på natten och såg Dave säga att vi skulle leka i riggen blev jag sjukt taggad!

Passet som Dave Castro gav oss var:
7 minuter AMRAP av:
10 Snatches (ryck) på 35 kg/25 kg
3 Muscle ups

För de riktigt duktiga handlar det om att gå så fort som möjligt här. Fast inte för fort för att blåsa bort greppet. Det gäller att känna sig sin kropp bra och kunna anpassa om något går lite snett.
För oss som har muscle ups down men kanske inte är jättebra på de så blir det viktigt att hålla ett tempo som anpassar sig för att vara så effektiv som möjligt på muscle ups.

Jag gjorde denna under mtt gyms egna event "Boxen Open", och det hjälpte mig mycket att kunna utnyttja alla som hejade fram en under passrt. Jag uppskattar det så himla mycket!
Vi är ett gäng på 20-40 personer som träffas varje fredagkväll och gör Open passet tillsammans, hejar på varandra och ser till att ha så kul som möjligt. Vissa kör Rx, vissa kör skalad, vissa hejar bara på. Men det är bara kul!


Just i fredags var det flera som lyckades få iväg sin första muscle ups och det var väldigt stark och grym stämning! Skitkul!

Mitt resultat
Mitt resultat blev 3 rundor och 1 snatch som ajg lyckades låsa ut i den allra allra sista sekunden!  Jag hade nog kunnat bli klar med min 3:e runda lite fortare men jag stressade upp mig lite. Dock är är jag mer än nöjd eftersom målet var att klara av 1 varv! Kolla hela mitt resultat här under. Detta resultat verkar leda till en sjukt bra förbättring i rankingen på leaderboard, på crossfit games hemsida. I skrivande stund är jag 22000 i ranking, vilket är nästan 60k bättre än förra veckan. Mycket nöjd att jag lyckats med att förbättra mig så pass mycket!



Ser fram emot de två kommande veckorna men är samtidigt rädd för vad Dave Castro har för planer för oss. Jag gissar på en chipper, en svår och jobbig chipper!

I helgen kommer jag tävla i tyngdlyftning så förvänta er en uppdatering om det på söndag kväll. Tills dess, ha en bra vecka!

/Andy
Kommentera inlägget här: