Andreas Sandström

Crossfit, universitetsstudier, kost, träningstips, tankar och idéer om livet samt annat skitsnack.

Välkommen tillbaka, Andreas!

Kategori: 2021, Allmänt

Hej! 
Råkade snubbla över den här gamla godingen till blogg. Tänkte; "varför inte börja skriva här igen?"

Jag har nära och kära över hela landet, en del även utomlands. Detta kan få vara ett forum att berätta om mitt liv, att dokumentera vardagen genom text och bild samt uttrycka tankar och reflektioner igenom. Livet ser lite annorlunda ut om vi jämför med 2016, då jag senaste skrev här. Självklart håller jag fortfarande på med CrossFit och jag tränar på Boxen Umeå än idag. Dock har massor hänt sedan dess och jag har inte haft dåliga år mellan då och nu direkt.

Visst skulle jag kunna berätta om allt som har hänt men jag tänker att en sådan text skulle bli extremt lång och ta upp alldeles för mycket av din tid. Dock tänker jag att jag kan berätta om hur mitt liv ser ut idag, det är väl en bra nystart, eller?

Hur ser mitt liv ut idag?
Idag pluggar jag till ämneslärare, i umeå. Målet är att arbeta på gymnasienivå och vara lärare i idrott-och hälsa samt biologi. Utbildningen är totalt 5 år lång men jag har 3 år kvar och har avverkat ett ämne redan, idrott- och hälsa. Jag har nyligen börjat mina ämnesstudier för biologi och läser nu en kursen "Ekologi A". 

Jag bor i en fin lägenhet tillsammns med min kära sambo, Sara, och vi trivs väldigt bra här. Nära till universitetet och allt det där viktiga men framförallt har vi när till naturen och det blir en hel del friluftsande på fritiden.

Självklart tränar jag en del med och det är framförallt CrossFIt som gäller. Under pandemin har dock den träningen bestått utav en hel del hemmaträning med en hantel och min egna kropp och mindre på gymmet så formen kanske inte är på topp men den är inte heller helt åt helvete kass, tycker jag. 

Sist kan jag nämna att jag coachar en del med, både online och på klasspass. Det är något jag aldrig kommer vilja släppa ifrån mig. Jag älskar verkligen att få hjälpa andr utvecklas genom träningen! 

Det får räcka nu! Här kommer ett par fina bilder på hur Umeå ser ut just nu, för er som bor på andra ställen

/Andreas


Kommentera inlägget här: