Andreas Sandström

Crossfit, universitetsstudier, kost, träningstips, tankar och idéer om livet samt annat skitsnack.

Fran och Diane - I en och samma workout!

Kategori: 2022, Crossfit, Träning

Ett kortare inlägg här idag. 
 
 I fredags körde jag två workouts som är klassiska CrossFIt workouts. Det vi kallar för Benchmarks. "Fran" och "Diane". 
 
Båda går ut på att göra så snabbt det bara går. 
"Fran" är 
21-15-9 av
Thrusters 43/29 kg
Pull ups
 
"Diane" är
21-15-9
Marklyft 102/70 kg
Handstand push ups
 
Som ni ser i videon under så gjorde jag dessa med start på minut 0 och minut 12
Jag valde att skala ner vikten på Fran för att faktiskt orka hålla ett högt tempo i thrusters. Samt att mina pull ups skalade jag ner till Jumping Pull ups (som jag pratat om tidigare). 
Diane höll jag Rx (as prescribed). 
 
 
Jag är nöjd med mitt resultat. Självklart skulle jag vilja ta mig under 4 minuter på "Fran" med 43 kg och med pull ups men min fitness nivå är inte där ännu. Diane gick väldigt bra med tanke på att axlarna var rätt trötta redan efter Fran, tror inte jag har mer än max 1 minut snabbare tid, fräsch. 
 
Vill du se mig lida så titta på videon
 
Annars får du ha en fin dag!
/Andreas Sandström
Kommentera inlägget här: