Andreas Sandström

Crossfit, universitetsstudier, kost, träningstips, tankar och idéer om livet samt annat skitsnack.

Mina mål med CrossFit Games Open 2022

Kategori: 2022, Crossfit, Open 2022, Tävling

 Ja då var vi här igen! Eller nästan iallafall! 1 vecka kvar! Jag tänkte att jag kanske ska lägga fram vad mina mål är med årets CrossFit Games Open. 
 
Jag har ett enklare mål och ett svårare mål
Det enklare målet är att köra allt Rx, alltså att göra workoutsen utan någon form utav skalning. Detta betyder att jag ska göra alla rörelser på de vikter som de beskrivs och presenteras i klassen "individual". Jag har kört Rx sedan 2016 och ser inga problem med någon övning. Ring Muscle ups som en första övning hade helt klart oroat mig men eftersom CrossFit Games-teamet har presenterat listan av utrustning som krävs så vet jag att dessa inte dyker upp. Jag tror och vet att jag klarar detta målet. 
 
Mitt ANDRA mål är destu svårare. Jag ska placera mig bättre, rent procentuellt, än vad jag gjorde förra året i BÅDE europa och världen! Detta tror jag blir tufft då min magkänsla säger att det är fler deltagare i Open än förra året samt att jag inte har en helt frisk axel de senaste veckorna. Jag har fått arbeta runt många övningar som är typiska för open vilket gör att jag inte känner mig i perfekt form för de. Men samtidigt är jag mer förberedd då grundträningen under sommaren och hösten har varit bra och jag tror att jag är redo "to leave it all out on the floor" nästa fredag och de kommande tre veckorna. 
 
 
/Andreas Sandström
Kommentera inlägget här: