Andreas Sandström

Crossfit, universitetsstudier, kost, träningstips, tankar och idéer om livet samt annat skitsnack.

Open närmar sig - Jag är redo! Snart iallafall!

Kategori: 2022, Allmänt, Crossfit, Open, Open 2022

Nästan ett år sedan jag skrev här. Så är det väl med mig. Jag tappar ibland minn förmåga att dokumetera. Men jag gillar att dokumentera och det får mig att reflektera över saker och ting. Träningen, vardagen och reflektion är viktigt om man strävar efter att utvecklas. 
 
Ja, som titeln lyder så närmar sig mitt 8:e CrossFit Games Open. Första året som jag stötte på denna tävling, rent fysiskt, var 2015. Open var 5 veckor lång och Boxen Umeå var inte ett affiliat då och reglerna var gjorda så att man var tvungen att filma sina workouts för att kunna registrera ett resultat. 
 
Idag är Open endast 3 veckor för att sedan gå vidare i en helg av kvartsfinaler och semifinaler (det igger utanför min radar, tyvärr). Garaget CrossFit (Som det faktiskt heter nu mera!) är ett affiliat nu och vi kan därför ta hjälp av domare för att registrera resultaten. Men, som sagt, jag gillar ju att dokumentera det jag gör så att filma dessa tre workouts kommer jag ändå göra! 
 
Jag har tränat på bra ett längre tag nu och igår kände jag att jag är på gång igen! Det är 4 veckor kvar tills jag ska vara i ordentlig bra form så jag jobbar vidare mot det! Men igår kärde jag nämligen en 7 år gammal dänga... Open workout 15.5 från just 2015. 
 
Workouten är:
27 Cal row
27 Thrusters på 43/29 kg
21 Cal row
21 Thrusters
15 Cal row
15 Thrusters
9 Cal row
9 Thrusters
 
Detta ska göras på så kort tid som möjligt! 
 
Videon på när jag kör ser ni här men spoilers: Min tid var 11:48
 
2015 verkar jag ha fått 13:23 så det är ju en förbättring och det ska man vara nöjd med. Träningen har ju inte direkt gått spikrakt framåtsedan 2015 och jag har haft extremt många stunder då jag inte tränat alls så att se at tjag är uppe och tampas med andra, ur mina ögon mätt, riktiga flåsmonster gör att jag ser på mitt resultat som ett steg i rätt riktning med träningen och det är som man alltid säger. Det kontinuerliga är det som oftast står segrande och som bästa koncept för att gå framåt i träningen. 
 
Jag lär prata mer om min träning framöver men ett litet nystartande av bloggen är ju alltid kul!
Tack å hej!
 
 
Kommentera inlägget här: