Andreas Sandström

Crossfit, universitetsstudier, kost, träningstips, tankar och idéer om livet samt annat skitsnack.

Två veckor av Open har gått redan! En kort sammafattning

Kategori: Allmänt, Crossfit, Open 2022, Träning

Jag har varit lite inaktiv här. Jag har haft mycket i skolan och med jobb men här kommer en kortare uppdatering av hur Open går för tillfället. Det är en vecka kvar sen tänkte jag sammanfatta och börja jobba mot nästa år. Har lte större mål för 2023. 
 
22.1
22.1 var extremt rolig om ni frågar mig men även väldigt flåsig! 
AMRAP 15
3 Wall Walks
12 DB Snatch @22,5/15 kg
15 Box jump overs

Jag är nöjd med min prestation. Jag höll ett hyfsat jämnt tempo genom hela och tog ut mig själv ordentligt! Box jumps i kombo med DB snatch blev tungt! 


22.2
 
Denna var jag rädd för innan. Hög volym av marklyft i ett högt tempo ha rjag aldrig tyckt om och burpees... ja det är burpees. 
Den blev jobbig men jag höll igen på tempot för länge och hade mer kraft kvar när 10 minuter var över så hade nog 10-20 reps till att hämta. Självklart irriterar det mig och visst hade jag kunnat göra om den men att mentalt ställa in sig på att tävla en gång till kändes onödigt. Jag tränade istället. 


Förväntningar av 22.3
Jagg tror tyvärr att 22.3 kommer vara en repeat på 21.3/21.4 från förra året och det betyder massvis med thrusters och front squats i kombo med gymnastik. Är det inte det så är det någon liknande kombo av detta. 
Jag förväntar mig att gymnastiken i riggen kommer stoppa mig lite då axeln inte är fullt "in the game" ännu. Jag kommer därför behöva ta ut mig allt jag kan på de andra delarna (misstänkt squats av någon form och double unders eventuellt)

En kort uppdatering av hur Open har gått, som sagt. Mer kommer efter Open! 
/Andreas Sandström
Kommentera inlägget här: