Andreas Sandström

Crossfit, universitetsstudier, kost, träningstips, tankar och idéer om livet samt annat skitsnack.

I´m Back! Again!

Kategori: Allmänt, Crossfit

Det närmar sig den stora tävlingen Crossfit Open och jag tenderar till att göra inlägg runt omkring CrossFit Open. 
 
Ja, jag är medveten om att det oftast stannar vid ett inlägg och sedan dör av, men jag vill ändå göra ett försök till förbättring och updatera hyfsat regelbundet om träning, crossfitvärlden och livet i allmänt. 

En updatering i träningen
Träningsmässigt så försöker jag mest få ihop det och göra något dagligen. Jag arbetar just nu 100% på en skola (vilket är extremt kul!) vilket gör att mitt schema inte lika flexibelt som förut. Jag lägger majoriteten av passen på kvällarna och har flyttat så jag vilar två vardagar och kör fullt ös på helgerna istället för det "klassiska" vila torsdag och söndag. Det gör att jag får en möjlighet att ta det lite extra lugnt och umgås med sambon på vardagarna med. 

Träningen är såklart mycket fokus på flåset nu, i ochmed open men jag tycker mig bibehålla styrkan rätt så bra trots det (Divergent Training is the shit ju). Detta är väl vad majoriteten av träningen består av, likande delar som videon. 

(jag vet, videon är kass)

Efter CrossFit Open är siktet inställt på en tävling i Juli, i Luleå, men eftersom det är en bit fram så kommer jag att lägga mer tid på styrkan och att utveckla vissa grunder i gymnastiken, iaf ett litet tag. 
 
Denna gången lovar jag inga fler inlägg men vi kan ju åtminstone hoppas på det
/Andreas
Kommentera inlägget här: